Fotografering

Jag har varit på foto-humör idag, så därför får ni nu ännu fler bilder som jag tog nyss.
/Jozefine

Bokeh bild:

Hur gör man?
- Ta en bit folie och knyckla ihop den till en  litenboll. Sedan drar du försiktigt ut foliet igen så att det inte går sönder. Placerar detta folie vid en källa med mycket ljus. Använd dej utav Manuell fokus för att ställa in så att kameran inte är i skärpa och ställ även in kameran på högsta bländaren.

Vattendroppar:

Hur gör man?
- Börja med att hitta en kran och placera ett färgat papper (eller något annat som du tycker funkar lika bra) bakom kranen. Ställ sedan kameran på ett stabilt ställe, om du har stativ bör du använda dej utav det för att få bättre skärpa. Använd dej även utav kort slutartid, för annars hinner du inte fånga dropparna på bild ;-)

Fotografering med ljus:

Hur gör man?
- Du behöver ett mörkt rum att befinna dig i och här krävs även att du har ex. en ficklampa. Ställ in din kamera på hyfsat lång slutartid, jag använde mig utav ca 20 sekunder. Under dessa 20 sekunder satt jag sedan igång och började måla med ficklampan.

Genom att använda mig utav lång slutartid fick jag även till denna lite spöklika bilden;

Och vi avslutar med några bilder på min sötnos: